Autor Wątek: VW Bora 1.9TDI 116KM 2001r. - zakup  (Przeczytany 2455 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline emswisnia

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Płeć: Mężczyzna
    • Emil
  • Auto: SEAT Ibiza EVO1
  • Silnik: 1.9 TDI
VW Bora 1.9TDI 116KM 2001r. - zakup
« dnia: 06 Czerwiec 2013, 01:08 »
Witam,

Potrzebuje rady i pomocy w zakupie auta jak w temacie postu.
Na ta chwilę użytkuje Seat Ibiza EVO1 AFN+ 99r. znajomy chce sprzedać Borę z 2001r. po niższej cenie jak dla mnie. Tutaj prosiłbym o plusy i minusy Bory :)

Auto było sprowadzone z Francji i miało wymieniany błotnik bo było po lekkiej kolizji - zdjęcia widziałem jak była sprowadzona.

Kolor srebrny metalik w wersji High line.
Przebieg auta około 250tys. km.
Do wymiany przedni błotnik po kontakcie przy wjeździe z busem - błotnik jest już w takim samym kolorze tylko trzeba wymienić.
Do wymiany będzie dodatkowo olej plus filtry i w niedługim czasie jakieś 15tys. rozrząd.
Wszystkie naprawy na fakturę (firma transportowa).
Auto służyło żonie jako pojazd transportowy po mieście i do pracy.
Środek zadbany tylko lekko zabrudzone fotele.

Szyby oryginalne oprócz przedniej była wymieniana po uderzeniu kamieniem - jest faktura.
Lekkie otarcie na tylnym zderzaku. Tak to lakier bez większych uszkodzeń czy w gniotów.
Koła 16' nie oryginalne + opony zimowe.

Offline gucio695

  • VAGowicz
  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 111
Odp: VW Bora 1.9TDI 116KM 2001r. - zakup
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Czerwiec 2013, 12:42 »
Witam
Jako, że jeżdżę Golfem 4 1.9 116PS '99. Zweryfikował bym sprzęgło/koło dwumasowe czy za mocno już nie stuka- ja jeździłem 2,5 roku z lekko stukającym, a teraz mam nowe (2k zł). Olej 5w40 ze specyfikacją 505.01 (do pompowtrysków). W zeszłym roku robiłem maglownicę- skorodowała = 1k zł. Rozrząd z dodatkami ok 1,2k zł. Kwestie blacharsko lakiernicze- u mnie błotniki przednie i progi były do malowania. Obowiązkowym zadaniem powinna być weryfikacja VAG-iem, aby zweryfikować błędy, zbadać kondycje silnika/turbiny/pompek i pozostałych elementów komunikujących się z komputerem. Bora oprócz przodu i kilku kosmetycznych zmian we wnętrzu- podświetlane nawiewy, nie różni się od golfa. Ogólnie aby egzemplarz był bez większych zastrzeżeń.
Dodam, że spalanie po ostatniej podróży nad Morze poniżej 5l - za to uwielbiam TDI.  ;D

Pozdrawiam gucio695
By? VW Vento\'92 - 1.8/90PS ABS
By? VW Passat B4\'96 - 2.0/116PS AGG
Jest VW Golf IV Variant\'99 - 1.9TDI/116PS AJM

Offline emswisnia

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Płeć: Mężczyzna
    • Emil
  • Auto: SEAT Ibiza EVO1
  • Silnik: 1.9 TDI
Odp: VW Bora 1.9TDI 116KM 2001r. - zakup
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Czerwiec 2013, 14:10 »
Tak wyglądają wtryski:


Tak jest ustawiony rozrząd:


Elektrozawór pompowtrysku:


Zawór EGR:
http://vaglog.rtnet.pl/eflasza_130091.html

Korekcja dawek paliwa:
http://vaglog.rtnet.pl/eflasza_130092.html

Zdjęcia:


Nie wiem tylko co to jest za ustrojstwo:


Do tego dodawane jest:
Koła letnie - 2 sezony do przejechania.
Silnik kompletny z uszkodzoną turbiną.
Przednie światła ale do polerki. (były wymienione)
Przedni błotnik od strony pasażera.

Faktury są na wymianę:
Turbo, kompletne sprzęgło + koło dwu masowe, tarcze z klockami przód, rozrząd.

Offline czajusPL

  • Administrator
  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 822
  • Płeć: Mężczyzna
    • Status GG
    • Piotr
  • Auto: VW Passat B5
  • Silnik: 1.9TDi AFN
Odp: VW Bora 1.9TDI 116KM 2001r. - zakup
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Czerwiec 2013, 23:28 »
to "ustrojstwo" wygląda na czujnik temp. zewnętrznej :P
VW jest jak Media Mark - nie dla idiotów!!


Offline Fabian

  • Usługi na forum
  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 139
Odp: VW Bora 1.9TDI 116KM 2001r. - zakup
« Odpowiedź #4 dnia: 11 Czerwiec 2013, 07:53 »
ja większość aut kupiłem od znajomych i nigdy się nie zawiodłem
wiesz co kupujesz, znasz historie auta i nikt Ci bajek nie wciska
chcesz kupić dobre markowe części w dobrych cenach zapraszam do tego TEMATU

Offline gucio695

  • VAGowicz
  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 111
Odp: VW Bora 1.9TDI 116KM 2001r. - zakup
« Odpowiedź #5 dnia: 13 Czerwiec 2013, 10:21 »
To co wisi to czujnik temperatury zew. i należy go założyć pod mała kratką w zderzaku od strony kierowcy, szkoda żeby zaginał. Jeżeli autko miało sensownie wymieniany dedykowany olej ( i za dużo go nie zjada !) oraz regularnie zmieniane filtry to będzie śmigało. Przebieg- widziałem większe- nawet po chiptuningu. Przyda mu się Kilka poprawek lakierniczych, wyczyścić EGR może jakaś uszczelka. Wygląda na trochę zaniedbany przez właściciela, ale można fajnie ogarnąć. Dobrze by było mu zrobić logi dynamiczne. Idealny, nie jest, ale widziałem gorsze egzemplarze. I pamiętaj, że To tylko maszyna i wszystko się może zdarzyć.

Pozdrawiam gucio695
By? VW Vento\'92 - 1.8/90PS ABS
By? VW Passat B4\'96 - 2.0/116PS AGG
Jest VW Golf IV Variant\'99 - 1.9TDI/116PS AJM

Offline emswisnia

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Płeć: Mężczyzna
    • Emil
  • Auto: SEAT Ibiza EVO1
  • Silnik: 1.9 TDI
Odp: VW Bora 1.9TDI 116KM 2001r. - zakup
« Odpowiedź #6 dnia: 13 Czerwiec 2013, 10:39 »
Tylko ile to ogarnięcie może kosztować :)

Błotnik to chyba nie ma sensu malować tylko kupić w kolorze i założyć jak z jednej i z drugiej strony reszte niestety do pomalowania. Samo malowanie pewnie wyjdzie z 1000zł albo i lepiej...

Srodek wypranie do okolice 150-200zł.
Do tego trzeba oczywiście jeszcze polerke lakieru zrobić też pewnie okolice 200zł albo i 300zł.

Do tego trzeb pokupować pierdoły jak: Zaślepki plastikowe od ręcznego, gałkę biegów jak się nie znajdzie numeracja ;), podłokietnik plus zaślepki boczne od popielniczki, atrapa grill oryginalna.

Ogólnie zastanawiam się ile ona by byla warta jak na prawdę była by doprowadzona do ładu i składu.

Takię błedy pokazała po podłączeniu do vaga:
Address 08     -------------------------------------------------------
   Controller: 3B1 907 044 C 
   Component: CLIMATRONIC     C 1.0.0
   Coding: 01000
   Shop #: WSC 01317
2 Faults Found:
00792 - A/C Pressure Switch (F129)
            35-00 - -
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
            37-00 - Faulty
Address 15     -------------------------------------------------------
   Controller: 6Q0 909 605  A
   Component: 27 AIRBAG VW5  01   0006
   Coding: 12855
   Shop #: WSC 01317
1 Fault Found:
00532 - Supply Voltage B+
            07-10 - Signal to Low - Intermittent
Address 46     -------------------------------------------------------
   Controller: 1J0 959 799 AH
   Component: 2K Zentral-SG Komf. 0001
   Coding: 04097
   Shop #: WSC 01317
1 Fault Found:
00953 - Interior Light Time limit
            25-10 - Unknown Switch Condition - Intermittent

Address 56     -------------------------------------------------------
   Controller: 1J0 035 152 F 
   Component:  Radio BNO         0005
   Coding: 00003
   Shop #: WSC 01317
1 Fault Found:
00856 - Radio Antenna
            36-00 - Open Circuit

Offline gucio695

  • VAGowicz
  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 111
Odp: VW Bora 1.9TDI 116KM 2001r. - zakup
« Odpowiedź #7 dnia: 14 Czerwiec 2013, 11:51 »
Przydało by się spróbować skasować błędy, a następnie przejechać, przetestować klimę i wszystkie obiegi oraz przetestować alarm, bo dziwny bąd ściemniacza- może któryś mikrostyk w dzwiach.
Poczytaj o tych kodach błędów w googlach i oszacuj ewentualne serwisy.
Wszystko można doprowadzić do super stanu, tylko zależy od tego ile na to możesz przeznaczyć i nie bawić się w zamienniki.
A takie ogarnięte Bory chodzą ok 10-12tys.
By? VW Vento\'92 - 1.8/90PS ABS
By? VW Passat B4\'96 - 2.0/116PS AGG
Jest VW Golf IV Variant\'99 - 1.9TDI/116PS AJM

Offline emswisnia

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Płeć: Mężczyzna
    • Emil
  • Auto: SEAT Ibiza EVO1
  • Silnik: 1.9 TDI
Odp: VW Bora 1.9TDI 116KM 2001r. - zakup
« Odpowiedź #8 dnia: 14 Czerwiec 2013, 14:59 »
Błędów nie kasowałem :) klimę sprawdziłem i wentylator się załącza po włączeniu klimy i chłodzi.
Wydaje mi się że mogły to być błędy dużo wcześniejsze. Bo właściciel mówił że nie podpinał nigdy pod Vaga auta.
Co do ściemniacza to czujnik jeden coś przerywa.

No właśnie chodzą od 10-12tys. zł więc czy jest sens kupować ta za 9tys. zł i wkładać w nią kasę. Chociaż samo doprowadzenie lakieru do stanu odpowiedniego będzie trochę kosztować. Jakby jeszcze z tysiąc opuścił to sądzę że można było by się zastanowić.

Koszty analizowałem mniej więcej po za malowaniem.
Polerka lakieru po znajomości 150zł.
Podłokietnik ok. 150zł.
Błotnik 200-300zł. (albo malować ten co jest)
Lewarek od ręcznego i popielniczka maks. 100zł.
Wypranie środka 150-200zł.
Felgi na upartego w bardzo dobrym stanie 700-800zł lub jakieś z oponami.
Atrapa oryginalna przednia 130zł.
Gałka zmiany biegów (jak się numeracja nie znajdzie) oryginał 140zł.

Plusy są takie że wszystko od strony silnika zostało zrobione (sprzegło, dwumas, wtryski, turbo) a z drugiej strony jaka pewność czy w tych autach sprzedających nie czeka wymiana w najbliższym czasie :)

Offline Sw.Piotrek

  • VIP
  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 333
  • Płeć: Mężczyzna
  • Entuzjasta
    • Status GG
    • Piotr
Odp: VW Bora 1.9TDI 116KM 2001r. - zakup
« Odpowiedź #9 dnia: 23 Czerwiec 2013, 01:07 »
I jak, zdecydowałeś się na tą Borę?
GTI jest GIT.

Offline emswisnia

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Płeć: Mężczyzna
    • Emil
  • Auto: SEAT Ibiza EVO1
  • Silnik: 1.9 TDI
Odp: VW Bora 1.9TDI 116KM 2001r. - zakup
« Odpowiedź #10 dnia: 23 Czerwiec 2013, 09:53 »
Jeszcze nie :P

Bo swoją ibizę zacząłem remontować i wsadziłem nowe tarcze przód i tył oraz klocki przód i tył. Całe wahacze wraz z wszystkimi gumkami. Wyczyściłem cały układ dolotowy z zaworem EGR. Wyrzuciłem katalizator oraz zaspawałem dziury w tłumiku :P
Wyczyściłem geometrie w turbinie.

Myślę jeszcze nad takimi autami:
http://allegro.pl/skoda-octavia-1-9-tdi-110km-klimatronic-i3341667050.html
http://otomoto.pl/seat-ibiza-1-9-tdi-110km-gt-energy-igla-C29501938.html

Offline wróbel

  • VIP
  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 277
  • Płeć: Mężczyzna
    • Krzysiek
  • Auto: audi a4 b5
  • Silnik: ADP
Odp: VW Bora 1.9TDI 116KM 2001r. - zakup
« Odpowiedź #11 dnia: 23 Czerwiec 2013, 16:32 »
ja bym bral octawke